Eurogarden.si | Več kot 40.000 izdelkov

David Rotar: Voditi družinsko podjetje je velika odgovornost

David Rotar: Voditi družinsko podjetje je velika odgovornost

Predviden čas branja 5 min
Ponedeljek, 24. Maj

40 let podjetja Rotar

Ni lahko voditi podjetja, v katerega so vpeti vsi tvoji najdražji in v katerega sta oče in mama toliko vložila. To je velika odgovornost. A če s podjetjem rasteš od malih nog, zakonitosti dela spoznavaš sproti. In tako po korakih soustvarjaš tudi trenutek, ko si dovolj zrel, da prevzameš vajeti v svoje roke. Odgovornost je vedno velika, a z ekipo, ki se je ustvarila, je breme uspeha družinskega podjetja veliko lažje nositi.

Že od otroštva živite v in z družinskim podjetjem. Ste že od malih nog želeli biti del ekipe?

Pri devetih letih sem začel tekmovati v kartingu in že takrat me je zanimala servisna dejavnost. To je tudi sicer naša primarna dejavnost že vse od začetkov podjetja Rotar. Tu sem naredil prve korake pri učenju dela in poznavanju posla. Spoznal sem vse, kar je treba spoznati - od začetka pa vse do točke, kjer sem zdaj. Družinsko podjetje mi je omogočilo domače šolanje na vseh segmentih, ki jih obvladujemo – servis, skladišče, rezervni deli in trgovina, bil sem potnik na terenu, vodja rezervnih delov in oddelka reklamacij, opravljal sem komercialna dela. Prišel sem vse do delovnega mesta direktorja komerciale in skrbim za celoten poprodajni servis podjetja.

Kako je izgledal vaš prvi 'uradni' delovni dan v podjetju?

Prvi delovni dan v podjetju je bil v servisu. Izkušeni mehaniki so me hitro začeli preganjati in učiti osnovnega reda, odnosa, komunikacije, … To so bili zanimivi dnevi, še posebej na začetku. Ne glede na to, da sem bil domač, sem v servisu veljal najmanj in sem moral poslušati prav vsakega ter postoriti prav vse, kar mi je bilo naročeno.

Kdo je bil vaša največja opora ob začetku poslovne kariere?

Največja opora so mi bili seveda starši in takratna stara garda, ki je danes že v pokoju. Ti so me poleg družine naučili največ, za kar jim gre velika zahvala in tudi zato temu rečemo družinsko podjetje. Uspeha brez podpore teh oseb in brez medsebojne kolegialnosti, ne bi bilo.

Ali je voditi družinsko podjetje lažje, ali težje kot bi bilo delo z vodstveno ekipo, ki ne bi bili vaši družinski člani?

Prepričan sem, da je voditi družinsko podjetje veliko težje, saj si v delo vpet 24/7 s polnim tempom in miselnostjo. Ekipo moraš spodbujati, skrbeti za elan, nenehen zagon. Mislim, da je bila to tudi moja najtežja izkušnja, vsaj na začetku po prevzemu vodstvene funkcije. Delati za nekoga drugega ali pa delati z neko vodstveno ekipo je lažje, kot pa držati premico pozitive in rasti družinskega podjetja. Tam gre za ekipo ljudi, ki se dopolnjujejo z znanji, interesi  ... in skupaj držijo premico, tukaj pa je to delo članov iste družine.

Kdo v ekipi vas najhitreje »prebere«, če imate dober ali slab dan in kdo vas najhitreje spravi v dobro voljo?

Težko bi koga izpostavil, tako dolgo že delamo v enaki sestavi, da prav vsi točno vedo, ali je bil začetek dober ali slab. Če pa se kdaj kaj zaplete, se vedno najde kdo, ki s kakšno šalo dvigne motivacijo. Tukaj imam v mislih predvsem ženo Špelo, ki je nedolgo nazaj prišla na pomoč v komerciali, seveda pa znajo tudi drugi dvigniti razpoloženje.

Kaj si štejete za največji uspeh v vaši poslovni karieri?

Kar nekaj takih uspehov je, a naj izpostavim enega. To je, da smo kot kolektiv po dolgem času kot eno! Da kolektiv ceni tvoje delo, to je velik podvig. Ni bilo namreč lahko priti do te točke. Tudi drugi poslovni uspehi štejejo, a to, da se je vzpostavilo timsko delo, mi doslej pomeni največ. No, izpostavil bi še spletno trgovino in še in še bi se dalo naštevati.

Kakšne cilje imate za prihodnje leto in kakšni so cilji za prihajajoče desetletje?

Cilji so vedno višji, a glede na COVID-19 situacijo je cilj leta 2021 predvsem ohraniti in delno izboljšati leto 2020. Če nam to uspe, bomo vsi zadovoljni. Te okoliščine so nekaj povsem novega, zato upajmo, da se bomo na koncu iz njih tudi kaj naučili. Že lani smo se in upam, da bo vpliv na podjetje pozitiven. Ciljev za v prihodnje je veliko, a najprej se moramo osredotočiti na ta zahteven trenutek. Potem bomo z novim elanom prišli do uresničitve začrtanih poti.

Kaj vam pomenijo vaši zaposleni?

Kot sem že poudaril, so zaposleni ključ do uspeha. Ko prideta miselnost in timsko delo do tega nivoja, je uspeh zagotovljen, ko se sodelavci tudi sami zavedajo, da delajo za enoten team in en skupen cilj - brez tega ni rezultata! Tega se danes zavedamo vsi, zato naj tako tudi ostane, skupaj v dobrih in težkih časih bomo zmogli še več!

Katere so najpomembnejše vrednote v vašem življenju?

Družina, timsko delo, smisel za humor, zadovoljstvo kupcev, zadovoljstvo zaposlenih, …

Kdo je vaš največji vzornik in zakaj?

Nedvomno je to naš bivši glavni vodja, oče Anton Rotar, ki je postavil ta posel, kar ni bilo lahko. Še težje pa je podjetje vzdrževati in seveda rasti. Iz tega sem se največ naučil – prave miselnosti, elana, zagona, vztrajnosti, kolegialnost, ... Učne ure vsega, ki so nato obrodile sadove.

Kaj je prva stvar, ki jo naredite zjutraj, ko se zbudite in kako običajno zaključite vaš delovni dan?

Zjutraj se najprej malo pošalim in ponagajam sinu in hčeri, če sta že pokonci. Nato popijem skodelico kave in zadiham novemu dnevu nasproti. Glede zaključka dneva pa ..., ker večino časa vzdržujem tempo celotnega podjetja, sem tudi vedno nekako zadnji, ki zapusti podjetje – to je navadno okoli 20. ure. Nato sledi ritual družina - večerja, pregled novic doma in v svetu in seveda zaslužen spanec.

Glede na to, da živite za podjetje in s podjetjem, kdaj ste se nazadnje popolnoma odklopili in si privoščili dopust?

To se zgodi enkrat na leto za en do dva tedna, ki ju z družino in prijatelji preživim največkrat na morju. Seveda sem še vedno vsem na razpolago 24/7, a na daljavo. So se pa sodelavci že navadili, da me kličejo le, če je res nujno. Težave rešijo sami, ali pa počakajo, da se vrnem.

Če bi bili lahko za en dan nevidni, bi ...

... si izpolnil katero izmed želja, ki v današnjem tempu življenja ni izvedljiva ali pa je zelo težko izvedljiva.

Preberi še...

Gabrijel Maček: V podjetje Rotar sem prišel leta 1995 in ni mi žal

Gabrijel Maček: V podjetje Rotar sem prišel leta 1995 in ni mi žal

Gabrijel Maček je naš dolgoletni sodelavec in pomemben člen podjetja Eurogarden d.o.o. in vrtnih centrov Eurogarden. ...
Podjetje Eurogarden prejelo prestižno priznanje TOP MOTIVATOR FOR EMPLOYEE 2023

Podjetje Eurogarden prejelo prestižno priznanje TOP MOTIVATOR FOR EMPLOYEE 2023

Konkurenca se nenehno krepi, zato je ključnega pomena, da v podjetju Eurogarden ne le sledimo najnovejšim trendom, ...
Odlični odzivi na webinar z naslovom Semenski krompir, kolobarjenje in dobri sosedi

Odlični odzivi na webinar z naslovom Semenski krompir, kolobarjenje in dobri sosedi

Kje kupiti semenski krompir, kakšne so cene semenskega krompirja, katera je najboljša sorta semenskega krompirja, ... to ...