Eurogarden.si | Več kot 40.000 izdelkov

Intervju z Matejo Rotar: Zaposleni so zlata vredni

Intervju z Matejo Rotar: Zaposleni so zlata vredni

Predviden čas branja 5 min
Nedelja, 04. Junij

Konec pomladi je obdobje, ko je delo na vrtu in v okolici v polnem razmahu. Prav v pomladnih mesecih pa se je pred več kot štirimi desetletji pričela podjetniška zgodba o uspehu podjetja Rotar, vrtnih centrov Eurogarden in blagovne znamke Ramda.

Gospa Mateja Rotar, za vami je natanko 42 let vzponov in padcev, iz katerih ste vselej postajali še boljši in močnejši. Zadnja leta so bila svojevrsten, nepričakovan izziv. Kako je na vrtne centre Eurogarden ter na blagovno znamko Ramda vplivala pandemija? Kako gledate na to obdobje v poslovnem smislu?

Res je, za nami 42 poslovnih let in 42 let tako vzponov kot padcev. Vendar se ne pritožujemo, saj ti ne pomaga veliko, če preveč govoriš o problemih, katere imamo pravzaprav vsi, zato se trudimo, da gledamo čim bolj optimistično, zaupamo vase in gremo hrabro dalje.

Pandemija je gotovo veliko poslovnega sveta postavila pred nove izzive in tako smo se tudi mi znašli pred njimi. Na nekatere si lahko vplival, na druge ne.

Vsekakor pa lahko rečemo, da je pandemija vsem odprla oči, zato si moral sprejeti prave odločitve zelo na hitro. Ker vedno želimo imeti na policah in v skladišču blago pred našo sezono, pravočasno in ne zadnji trenutek, se je v času pandemije to obrestovalo, saj bi bila nova naročila blaga za nas prepozno dobavljena in bi sezona lahko hitro ušla.

Naši vrtni centri Eurogarden in blagovna znamka RAMDA so pandemijo zaradi dobrega naročanja blaga in zaradi kvalitetne ter široke ponudbe dobro prestali, zato tudi zaposlenih nismo odpuščali.

Vrtni center Eurogarden Dobrova pri Ljubljani
Vrtni center Eurogarden Dobrova pri Ljubljani

Dotaknimo se trendov v vrtnarstvu in kmetijstvu. So se ljudje v zadnjem obdobju začeli vračati k naravi in postajajo bolj samooskrbni?

Lepo in pozitivno je spremljati, da se ljudje bolj vračajo k naravi, so bolj samooskrbni, cenijo domače pa četudi je malo dražje. Ampak to se je začelo dogajati že pred pandemijo. Skratka, menimo, da smo dobili nove vrtnarje in kmete, na kar smo lahko ponosni in upamo, da se bo ta trend še nadaljeval.

Opažate torej, da se za kmetijstvo in vrtnarstvo zanima več mladih, kot pred leti, ali je vendarle moč opaziti trend staranja strank, ki obiskujejo vrtne centre?

Kot že rečeno, opaziti je, da je zanimanje mladih za kmetijstvo in vrtnarstvo večje kot pred leti. Zato ne moremo reči, da je opaziti trend staranja strank, kar je dober znak za vse nas, predvsem pa za ljudi, ki si želijo živeti zdravo.

Mateja Rotar z vnukinjo
Mateja Rotar z vnukinjo

Minulo leto je sicer prineslo občutne podražitve. So se ljudje začeli zavedati, da se vse začne doma, na domačih tleh?

Res je leto 2022 prineslo veliko podražitev, katere so se občutile tudi še v začetku 2023. Ljudje so se začeli predvsem zavedati, da kar pridelaš sam, je bolj zdravo, ni nujno ceneje, ampak bolj kvalitetno in to šteje. Naše telo hranimo sami in mi se moramo odločiti, kaj vnašamo vanj, da se bomo dobro počutili.

Upam pa, da se delo na vrtu prenaša tudi na otroke, vnuke, skratka na mlajšo generacijo in da se tudi oni učijo in spremljajo, saj bodo le tako cenili pridelke in vedeli, kaj pomeni beseda DOMAČE.

Podjetja Eurogarden in Rotar pa tudi blagovna znamka Ramda ves čas rastejo in se razvijajo. Kaj so vaši cilji za prihajajoče 3-5 letno obdobje?

Lepo je slišati in videti, da rasteš in se krepiš, čeprav v praksi tega ni tako lahko doseči. Imeti moraš zelo veliko poguma, denarja, vizijo, lojalne zaposlene, skratka dober team in obenem tudi, kot vedno ponavljam, optimizem in voljo.

Zastavljenih ciljev je bilo vedno preveč, je pa res, da so razne krize in pandemije malo ustavile investicije.

Še vedno je v načrtu zgraditi še kakšen vrtni center Eurogarden v Sloveniji in na Hrvaškem ter biti v koraku s časom v digitalizaciji. Poleg tega želimo posvečati veliko pozornosti spletni trgovini Eurogarden.eu in socialnim omrežjem.

Mateja in Anton Rotar
Mateja in Anton Rotar

Ste družinsko podjetje, v katerem znanje in vodenje podjetij vse bolj in seveda tudi uspešno, predajate mlajši generaciji. Kateri so tisti nasveti in navodila, ki jih upoštevajo in kaj je tisto, na kar ste pri sinu Davidu in hčerki Ani v povezavi z vodenjem podjetij najbolj ponosni?

Res smo družinsko podjetje in izpostaviti na trg svoje ime ni ravno lahko breme. Postavila sva jima trdne temelje, vrata po svetu so jima odprta, a vendar se ob nepravih odločitvah lahko kaj hitro vse zasuka in spremeni.

David je v podjetju že 15 let in zato zadeve že zelo pozna, komercialo v podjetju tako rekoč vodi sam. Ana je še začetnik, saj je v podjetje vstopila pred tremi leti, uspešno se spoznava z marketingom in kadrovanjem, spoznava pa tudi komercialo.

Želiva, da spoštujeta najine izkušnje, da naju veliko sprašujeta, seveda pa mladi svet vidijo drugače in prav je tako. Morajo narediti tudi kaj po svoje. Predvsem sva z možem ponosna, da sta se najina otroka odločila sama vstopiti v to družinsko zgodbo, brez, da bi midva to zahtevala.

Na napakah se vsi učimo, postajamo boljši in pametnejši. Kar pa je najbolj pomembno, je to, da ostajamo v koraku s časom.

Seveda si želiva, da se med seboj spoštujeta, dopolnjujeta, si pomagata in tudi ko nastopijo težave, da stopita skupaj in iščeta rešitve kot sva jih mnogokrat morala tudi midva z možem Antonom, saj je poslovni svet lahko tudi krut in neizprosen, zato moraš biti ves čas v koraku s časom, drugače te kaj hitro lahko ni več.

Dobri odnosi med sodelavci so zlata vredni. Kaj opažate, da največ pomeni zaposlenim v kolektivu in kako ohranjate tako dobro klimo v podjetju?

Zaposleni so res zlata vredni, saj brez njih ne bo napredka, rasti, razvoja … Menimo, da zaposlenim veliko pomeni delati v dobrem kolektivu, da je pozitivna klima, da si med seboj zaupajo in spoštujejo, da se čutijo, da jih nadrejeni opazijo, da se z njimi pogovarjaš, da imajo občutek pomembnosti in da se ti lahko zaupajo.

In kar je prav tako pomembno, da zaposlene tudi nagradiš, ko si to zaslužijo ter da ne razmišljajo, ali bodo s plačo lahko prišli skozi mesec. Pomembno je tudi, da poznajo tvoje (vsaj) kratkoročne cilje in vizijo, da so postavljeni plani in nenazadnje, da so družabna srečanja, da se lahko vsi skupaj poveselimo in sprostimo.

Preberi še...

NARGADNA IGRA: Vrtni dnevi Eurogarden in Ramda dan odprtih vrat 2024

NARGADNA IGRA: Vrtni dnevi Eurogarden in Ramda dan odprtih vrat 2024

Pomlad je tu in z njo čas za ustvarjanje na vrtu! Še pred tem pa bo treba kupiti sadike, vrtne pripomočke in stroje za ...
Gabrijel Maček: V podjetje Rotar sem prišel leta 1995 in ni mi žal

Gabrijel Maček: V podjetje Rotar sem prišel leta 1995 in ni mi žal

Gabrijel Maček je naš dolgoletni sodelavec in pomemben člen podjetja Eurogarden d.o.o. in vrtnih centrov Eurogarden. ...
Podjetje Eurogarden prejelo prestižno priznanje TOP MOTIVATOR FOR EMPLOYEE 2023

Podjetje Eurogarden prejelo prestižno priznanje TOP MOTIVATOR FOR EMPLOYEE 2023

Konkurenca se nenehno krepi, zato je ključnega pomena, da v podjetju Eurogarden ne le sledimo najnovejšim trendom, ...